Pozycjonowanie lokalne z Localo – tutorial

Localo to narzędzie wspomagające pozycjonowanie wizytówki Google. Przedstawiam jego funkcjonalności w poniższym materiale.
mężczyzna i napis localo tutorial

Spis treści

żółty kwadrat

Localo tutorial [FILM]

Przygotowałem materiał wideo, w którym prezentuję interfejs Localo wraz z funkcjonalnościami, które oferuje. 
żółty kwadrat

Pozycjonowanie wizytówki w Google - jak to wygląda?

Pozycjonowanie wizytówki to proces działań optymalizacyjnych, które mają na celu podniensienie Twojej pozycji w Mapach Google. Wyniki z Map Google dla wielu lokalnych usług pokazują się bardzo wysoko. Poniżej prezentuję rozkład sekcji z konkretnymi funkcjonalnościami w wyszukiwarce dla zapytania „strony internetowe szczecin”. Żółtym kolorem oznaczone są reklamy z Google Ads, zielony kolor to właśnie wyniki z Map Google (wizytówki), a czerwony kolor to wyszukiwania organiczne.
 
zrzut ekranu z wyszukiwarki google

Wizytówki zajmują sporą część ekranu, który widzi użytkownik. Jednocześnie wyświetlają tylko 3 najlepsze firmy  spośród dziesiątek wyników dla takiego zapytania. Zadaniem pozycjonowania lokalnego będzie taka optymalizacja wizytówki, która pozwoli na umieszczenie swojej firmy w jednym z tych 3 pierwszych miejsc na jak największą liczbę zapytań.

 

Lokalizacja wyszukującego

 

Google przykłada wielką wagę do tego, aby wyniki były jak najbardziej trafne. Stara się zatem wyświetlać wizytówki firm, które znajdują się, jak najbliżej osoby wyszukującej. Obecnie największy ruch jest generowany ze smartfonów, a te jak wiemy bardzo łatwo zlokalizować. I teraz, gdy to samo zapytanie wpiszemy w innej dzielnicy tego samego miasta, pojawią nam się inne wyniki, bo w danej okolicy po prostu będą inne firmy. Lokalizacja jest jednym z głównych czynników, ale można ją troszkę przeskoczyć, jeżeli wizytówka Google jest bardzo dobrze przygotowana. Wtedy nawet będąc z innej dzielnicy – można znaleźć się w pierwszej trójce. Nie wyobrażam sobie natomiast sytuacji, aby na powyższe zapytanie pojawiła się firma, np. z Poznania.

żółty kwadrat

Miejsca na Mapie od Localo

Po podłączeniu swojej wizytówki do Localo i wybraniu słów kluczowych charakterystycznych dla biznesu, otrzymujesz Mapę z zajmowanymi miejscami w róznych obszarach miasta. Dla każdego słowa kluczowego ta pozycja jest inna. Im dalej od siedziby firmy, tym trudniej o wysoką pozycję.
 
zrzut ekranu mapy localo

Jest to jednak możliwe. Podstawę stanowi wypełnienie profilu we wszystkich możliwych do wypełnienia polach. Opisy powinny być dopasowane do słów kluczowych. Zadbaj o zdobywanie dużej ilości pozytywnych opinii oraz o odpowiadanie na nie. Umieszczaj zdjęcia i posty – w ten sposób zwiększysz swoją widoczność. W Localo na mapie widzisz zmiany swojej pozycji (plusiki i minusiki w kółkach). Mapa jest dostępna w wersji darmowej Localo. Pozostałe funkcjonalności wymagają dodatkowej opłaty.

żółty kwadrat

Monitoring konkurencji w Localo

W pozycjonowaniu jednym z głównych elementów decydujących o sukcesie lub porażce jest monitoring działania konkurentów. Localo udostępnia specjalną zakładkę, w której możesz sprawdzić, jak radzą sobie konkurenci, kto się wyświetla wysoko na dane słowo kluczowe. Widok konkurentów masz też dostępny z poziomu mapy. Zwróć uwagę, że dla każdego słowa kluczowego, rozkład konkurentów będzie nieco inny. Localo przygotuje dla Ciebie także krótkie info o zmianach, jakie poczynili Twoi konkurenci w ostatnim czasie. W wersji płatnej Localo pozwala także na tworzenie stron internetowych dla swojej firmy. Jednak nie oszukujmy się, jeżeli ktoś chciałby korzystać z Localo tylko dla strony www, to nie byłoby to ani profesjnalne ani tanie rozwiązanie. Powiedzmy, że ta strona www jest tylko dodatkiem.
żółty kwadrat

Audyt wizytówki w Localo

Poza mapą z pozycjami, jedną z najlepszych funkci, jakie oferuje aplikacja, jest audyt własnej wizytówki. Jest to skrótowe porównanie wskazujące na to, czego jeszcze brakuje Twojej firmie w odniesieniu do rywali z branży. Audyt rozpoczyna się od nazwy firmy, czy zawiera słowa kluczowe i czy jest odpowiedniej długości. Podobne informacje znajdziesz w sekcji opis firmy. Brakujące treści możesz szybko uzupełnić korzystając z AI. Sprawdzisz też, jaką kategorię główną wybrać najlepiej. Dla Twoich usług może być kilka kategorii o podobnym znaczeniu, a wybranie jako głównej tej, która przynosi największy ruch, może okazać się kluczowe przy pozycjonowaniu wizytówki. Widoczność w katalogach biznesowych to kolejny ważny aspekt lokalnego SEO. Localo podpowiada w jakich katalogach warto umieścić swoją wizytówkę. Pamiętaj, aby umieszczać swoją nazwę w ten sam sposób we wszystkich katalogach. Odnajdziesz też podpowiedzi, czy posiadasz wystarczającą liczbę zdjęć i opinii. Audyt świetnie się sprawdzi zwłaszcza dla osób, które zaczynają przygodę z pozycjonowaniem lokalnym.
żółty kwadrat

Planer publikacji ofert, wpisów, zdjęć

Przy pozycjonowaniu ważne jest skoordynowanie wielu zadań i regularność w publikowaniu treści. I to jest rzecz, za którą bardzo lubię Localo: możesz zaplanować, kiedy post, zdjęcie lub oferta mają zostać opublikowane. Dzięki takiemu rozwiązaniu, jednego dnia możesz ustawić wszystkie niezbędne treści na cały miesiąc, które będą się regularnie publikowały w sposób automatyczny. Zaoszczędza to dużo czasu.
żółty kwadrat

Czy pozycjonowanie lokalne z Localo to dobry pomysł?

W pozycjonowaniu bardzo dużo informacji można zebrać samodzielnie, korzystając z ogólnie dostępnych źródeł. Jest jednak cała masa rozwiązań, które pozwalają na przyspieszenie procesów analitycznych poprzez agregację wielu danych w jednym miejscu. Jednym z narzędzi, które umożliwiają przyspieszenie procesu pozycjonowania lokalnego jest Localo. Warto zacząć od darmowej warsji. Natomiast wersja płatna prowadzi użytkownika za rękę i jest szczególnie warta polecenia osobom, które samodzielnie chcą pozycjonować swoją firmę, a nie mają w tym doświadczenia.

Przeczytaj więcej...