Meta Ads (Facebook i Instagram)

rysunkowy symbol kciuka w górę

Oni już się
rozwinęli

logo firmy grupa avem
logo firmy sosnova medica
logo firmy kreatywni online
logo firmy gobud nieruchomości

…i wiele innych firm

Meta Ads, Facebook Ads, Instagram Ads - różnice

Jeżeli korzystasz z mediów społecznościowych intensywnie, to zapewne wiesz, że Facebook, Instagram, WhatsApp to marki wchodzące w skład firmy Meta. Dla reklamodawców jest to spore ułatwienie i poszerzenie grupy odbiorców, bo kreując kampanie w Meta – w szybki sposób docieramy do osób z każdej z tych 3 platform. Właściwie Meta Ads jest jedyną prawidłową nazwą, ale część reklamodawców posługuje się z przywyczajenia nazwami obowiązującymi kiedyś: Facebook Ads i Instagram Ads. W Meta Ads tworozne są reklamy zarówno dla Facebooka, jak i Instagrama.

telefonz napisem meta oraz symbole facebooka, whatsappa, instagrama
rysunkowy symbol kół zębatych

Jak działa Meta Ads?

Po co Panu/Pani strona internetowa (lub przebudowa strony internetowej)? Jak Klienci mają trafiać na Pana/Pani stronę www?

W największym skrócie jest to system, dzięki któremu publikuje się treści na Instagramie i Facebooku, które docierają do szerokiego grona odbiorców. W przypadku, gdy ktoś tworzy zwykły post w mediach społecznościowych, to dociera on do bardzo małej ilości osób i aby dotrzeć do potencjalnych Klientów – trzeba używać reklam.

Reklamy działają na zasadzie „Pay Per Click”, czyli podobnie jak w reklamie Google Ads. W rzeczywistości reklamy w Google i w Meta to 2 zupełnie inne historie. W systemie Meta są też inne modele rozliczenia, ale w przeciwieństwie do Google, tutaj rzadko ustala się swoją stawkę za kliknięcie. Większy nacisk jest kładziony na przekaz reklamowy i cel kampanii, a budżet bardziej jest kontrolowany za pomocą dziennej stawki niż stawki za jedno kliknięcie.

Podobno przy ustawieniu jednej reklamy w Meta Ads – występuje aż kilkaset kombinacji dotyczących odbiorców, umiejscowień reklam, stawek, itp. W praktyce oznacza to, że warto zlecić stworzenie  kampanii Facebook Ads profesjonaliście niż robić to samodzielnie. Chyba, że ktoś ma dużo czasu na naukę i dużo pieniędzy na naukę na błedach, to wtedy, jak najbardziej warto robić reklamy samodzielnie, bo wiedza to świetna inwestycja.. Reklama w mediach społecznościowych jest idealnym odwzorowaniem nowoczesnego marketingu. Marketer nie ma szklanej kuli – po prostu tworzy kampanię i wyciąga z niej wnioski. Na ich podstawie modyfikuje obecne reklamy aż osiągnie zadowalający efekt. Proces promocji firmu… no właśnie jest procesem i połączeniem pracy kreatywnej i analitycznej.

Meta Ads - cele reklamowe

Jak wspomniałem wyżej, w Meta należy zacząć od ustalenia celu kampanii. Do wyboru jest 6 podstawowych celów:

Cała magia reklam Meta polega na tym, że ta firma wie o użytkownikach bardzo dużo, a jej celem jest wyświetlanie reklam osobom, które z większym prawdopodobieństwem zrealizują cel wybrany przez firmę XYZ.

rysnukowy symbol celu
rysunkowy symbol pieniędzy

Ile kosztuje reklama Meta Ads

Tak, jak zostało wspomniane w powyższych akapitach: można stworzyć reklamę Meta Ads samodzielnie lub można to zlecić specjaliście. Ustala się budżet miesięczny, i w ramach tego budżetu funkcjonuje kampania. Firma XYZ może zdecydować się na samodzielne tworzenie i zarządzanie kampanią – wtedy jej cały koszt to budżet miesięczny na reklamy. W drugim przypadku, gdy firma XYZ zdecyduje się na zlecenie kampanii reklamowej specjaliście, oprócz budżetu kampanii – będzie musiała ponieść koszt obsługi kampanii. Jeżeli potrzebujesz pomocy specjalisty – skontaktuj się ze mną.

A ile powinien wynosić budżet? Teraz coś mało popularnego: kampanie w internecie są drogie. Owszem, mozna wydać na kampanię kilka złotych dziennie, ale ciężko będzie osiągać zadowalające wyniki. Zdecydowana większość firm będzie poszukiwała celu w postaci leadów (cel kampanii: kontakty) lub sprzedaży w sklepie. Znowu, Meta potrafi potencjalnie określić, kto może być zainteresowany wybranym produktem lub usługą, ale kliknięcia takich osób już wycenia wysoko. Kliknięcia w kampanii rozpoznawalność będą dużo tańsze, ale szanse na zdobycie Klienta z tej kampanii są też dużo niższe. W praktyce firma Meta sama określiła, że budżet dzienny dla kampanii sprzedażowych powinien wynosić minimum 10$ dziennie. To takie absolutne minimum, ale w wielu branżach (tych bardzij konkurencyjnych) – minimalny budżet będzie dużo wyższy.

rysunkowe chmurki jako symbol rozmowy

Potrzebujesz reklamy Meta Ads?