Modernizacja strony internetowej

obrazek z monitorem strzałką i małpką symbolizujący tworzenie stron internetowych

Oni już się
rozwinęli

logo firmy grupa avem
logo firmy sosnova medica
logo firmy kreatywni online
logo firmy gobud nieruchomości

…i wiele innych firm

Kiedy potrzebna jest modernizacja strony?

Twoja strona MUSI wspierać realizację Twojej strategii marketingowej. Strona internetowa firmy to miejsce, gdzie Klienci powinni czuć się komfortowo. Odnajdują na niej  wszelkie niezbędne informacje bez problemu (user experience na wysokim poziomie). 

Strona internetowa powinna podobać się Tobie, ale przede wszystkim Twoim Klientom. 

A kiedy modernizacja strony internetowej jest konieczna?

modernizacja strony internetowej pokazana na przykładzie zdjęcia aktualizującego się laptopa
rysunkowy symbol książki

Strona nie wspiera strategii marketingowej firmy

W ramach strategii marketingowej można zaplanować pozyskiwanie nowych Klientów z użyciem narzędzi online, np. pozycjonowania, reklam Google Ads, reklam Facebook Ads. Zwłaszcza w dwóch ostatnich przypadkach trzeba zaplanować, jaką drogę użytkownik musi przejść, aby dokonać konwersji. Konwersją może być przykładowo kontakt telefoniczny do Twojej firmy, umówienie się na konsultację, wypełnienie formularza kontaktowego. Dobrze przygotowana strona internetowa pozwala obniżyć koszty reklamy.

Innym celem strony firmowej może być też prezentacja szerokiej gamy produktów jako wsparcie sprzedaży dla grupy przedstawicieli handlowych.

Mimo, że na pierwszy rzut oka, design dwóch stron może być podobny, to struktura strony, odpowiednie rozmieszczenie funkcjonalności, wezwania do działania będą decydowały, jakie cele strona realizuje.

Strona wolno się ładuje

Strona internetowa powinna działać sprawnie i szybko. Obecnie Google sprawdza szybkość ładowania się stron w kontekście pozycji witryny w wyszukiwarce. Innymi słowy: wolno działające strony nie znajdą się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. Można tu przytaczać cyferki, które Google podaje, ale dużo ważniejsze jest aby strona ładowałą się na tyle szybko, by klient nie rezygnował z jej przeglądania. Żyjemy czasach, gdzie wszystko jest szybkie. Jeżeli przejście z jednej podstrony na drugą zajmuje więcej niż 4 sekundy (to już jest bardzo długo!), to zdecydowanie potrzebna jest modernizacja strony internetowej. To, że witryna jest powolna, może być spowodowane kilkoma kluczowymi elementami, jak: zbyt duże zdjęcia, zbyt dużo zewnętrznych elementów, ale nade wszystko zbyt wolna odpowiedź serwera. Sprawdź szybkość swojej strony internetowej w oficjalnym narzędziu od Google.

rysunkowy symbol klepsydry
rysunkowy symbol budzika

Strona jest przestarzała

Historia może być taka: ktoś zbudował dla Ciebie stronę internetową kilka lat temu. Dał Ci hasła dostępowe do panelu zarządzania treścią w WordPress i skorzystałeś z tego. Zacząłeś wprowadzać zmiany na stronie i się tego nauczyłeś. Zapomniałeś jednak o spójności i teraz jedna strona jest czerwona, druga niebieska, trzecia jeszcze inna. Czcionki na każdej stronie są zupełnie inne i powstał jeden wielki misz-masz.

Może też być inna historia: ktoś zbudował dla Ciebie stronę kilka-kilkanaście lat temu, ale teraz jak na nią spoglądasz – widzisz, że mocno odstaje od konkurencji. Bez względu na to, która historia jest Twoja, modernizacja strony internetowej poprawi Twój nastrój. Zawsze warto zadać sobie pytanie: gdybym wszedł na taką stronę jako Klient, czy bym na niej pozostał i znalazł ineteresujące mnie treści?

Strona nie prezentuje aktualnej oferty firmy

Na początku prowadzenia działalności każdy ma swoją klarowną wizję oferty, jak będzie docierał do odbiorców i jak będzie czerpał z tego profity. W rzeczywistości okazuje się, że część początkowych pomysłów jest świetnia i generuje przychody, a część trzeba wyrzucić do kosza. Pojawiają się jednak nowe pomysły, firma się rozwija, ale nie ma czasu na dostosowanie strony internetowej do zmieniającej się oferty. Co więcej na stronie mogą być wyeksponowane produkty, które sprzedają się słabo i w ten sposób nie generuje ona nowych przychodów. W takiej sytuacji modernizacja strony internetowej może okazać się szansą na zwiększenie wpływów do firmy

rysunkowy symbol schematu
rysunkowy symbol kół zębatych

Nie możesz aktualizować strony

Zdarza się, że nasi potencjalni klienci faktycznie chcą aktualizować stronę, ale mają z tym problem, bo nie mają dostępu do systemu CMS lub po prostu coś w nim nie działa. Bardzo często nie działa dlatego, że strona była pozostawiona sama sobie przez kilka lat, wtyczki nie były aktualizowane, strona funkcjonuje z przestarzałą wersją PHP, albo zainstalowany był motyw, który do dalszego działania potrzebuje wiele płatnych dodatków. Jeżeli potocznie rzecz umując strona się „wysypała” – pierwsze kroki należy skierować do osoby która tworzyła stronę i do firmy hostingowej, gdzie utrzymujemy stronę – może rozwiązanie jest proste. Jeżeli jednak to nie pomoże, zapewne niezbędna będzie modernizacja strony internetowej i wtedy już mogę pomóc ja! Jeżeli jednak potrzebujesz tylko dodatkowej wiedzy, jak edytować stronę w WordPressie, to mam dobrą wiadomość: już wkrótce opublikuję w pełni darmowy kurs.

Klienci nie mogą odnaleźć ważnych informacji na stronie

W akapicie dotyczącym wolnego ładowania strony umieściłem link do narzędzia Google, które od pewnego czasu nie tylko testuje szybkość działania strony, ale także podaje wskazówki dotyczące ułatwienia dostępu i SEO. Warto się temu przyjrzeć i spojrzeć, jak na tym polu radzi sobie konkurencja. 

W ostatnich latach zwrot UX (user experience) znacznie nabrał na znaczeniu. Powodzenie Twojej strony internetowej w dużej mierze zależy od tego, czy klienci będą chcieli na niej zostać. Jeżeli wejdą na stronę, ale zaraz z niej wyjdą, bo nie znaleźli tego, co potrzebują – nie zarobisz. Na dobrej stronie przede wszystkim powinna być łatwa nawigacja, treść powinna być czytelna i wyraźna, by każdy w łatwy sposób odnajdywał pożądane treści.

rysunkowy symbol lupy
rysunkowy symbol kół zębatych

Jak zmodernizować stronę www?

W zależności od tego, jaka jest przyczyna konieczności zmiany, takie mogą być zastosowane rozwiązania. Jeżeli strona przestała się wyświetlać, przyczyna może być prozaiczna, jak błędne przekierowanie domeny na serwer, brak wykupionego certyfikatu SSL, nieprzedłużenie domeny lub serwera. Jednak jeżeli problem jest bardziej złożony zwykle wymaga to po prostu zbudowania nowej strony. Dlaczego tak się dzieje? Bo okazuje się to dla Klienta usługą lepszą (ma zepwenione wszystkie obecne standardy z zakresu budowy stron www, a nie tylko naprawiony fragment strony) i przede wszystkim tańszą. Więcej czasu zajmuje „wejście w buty” poprzedniego webdesignera i znalezienie błędów niż zbudowanie wszystkiego od nowa. Oczywiście zmodernizowana strona wyświetla pod tym samym adresem, co obecna strona.

rysunkowe chmurki jako symbol rozmowy

Potrzebujesz zmodernizować stronę?