Modernizacja Strony Internetowej

Jeżeli działasz w swojej branży od kilku lat, pewnie masz na koncie wiele sukcesów, bo jeżeli ktoś utrzymuje się na rynku musi wiedzieć, co robić. Dlatego pewnie spojrzałeś na swój wizerunek on-line i doszedłeś do wniosku, że przyda Ci się modernizacja strony internetowej.

Kiedy potrzebna jest modernizacja strony?

Może zacznijmy od tego, kiedy zmiany nie są konieczne, a dopiero później spójrzmy kiedy są nizbędne – będzie łatwiej.

Nie potrzebujesz zmiany, kiedy Twoja strona Ci się podoba, ale przede wszystkim podoba się Twoim klientom. Strona spełnia wymagania user experience, czyli użytkownicy mogą intuicyjnie poruszać się po serwisie i nie dzwonią z pytaniami, które spokojnie mogliby znaleźć odpowiedzi na Twojej stronie.

 

Nie potrzebujesz też nikogo do pomocy, jeżeli masz pełen dostęp do strony i wiesz, jak wprowadzać zmiany, a nade wszystko masz na nie swój pomysł.

Spójrzmy teraz na sytuacje, w której modernizacja strony jest konieczna.

1. Strona wolno się ładuje

Strona internetowa powinna działać sprawnie i szybko. Obecnie Google sprawdza szybkość ładowania się stron w kontekście pozycji witryny w wyszukiwarce. Innymi słowy: wolno działające strony nie znajdą się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. Można tu przytaczać cyferki, które Google podaje, ale dużo ważniejsze jest aby strona ładowałą się na tyle szybko, by klient nie rezygnował z jej przeglądania. Żyjemy czasach, gdzie wszystko jest szybkie. Jeżeli przejście z jednej podstrony na drugą zajmuje więcej niż 4 sekundy (to już jest bardzo długo!), to zdecydowanie potrzebna jest modernizacja strony internetowej. To, że witryna jest powolna, może być spowodowane kilkoma kluczowymi elementami, jak: zbyt duże zdjęcia, zbyt dużo zewnętrznych elementów, ale nade wszystko zbyt wolna odpowiedź serwera. Sprawdź szybkość swojej strony internetowej w oficjalnym narzędziu od Google.

kostki układane na napisei loadin sygnalizujące wolne ładowanie strony
Zaskoczony mężczyzna patrzy na komputer

2. Strona już Ci się nie podoba

Historia może być taka: ktoś zbudował dla Ciebie stronę internetową kilka lat temu. Dał Ci hasła dostępowe do panelu zarządzania treścią w WordPress i skorzystałeś z tego. Zacząłeś wprowadzać zmiany na stronie i się tego nauczyłeś. Zapomniałeś jednak o spójności i teraz jedna strona jest czerwona, druga niebieska, trzecia jeszcze inna. Czcionki na każdej stronie są zupełnie inne i powstał jeden wielki misz-masz.

Może też być inna historia: ktoś zbudował dla Ciebie stronę kilka-kilkanaście lat temu, ale teraz jak na nią spoglądasz – widzisz, że mocno odstaje od konkurencji. Bez względu na to, która historia jest Twoja, byćmoże modernizacja strony internetowej poprawi Twój nastrój. Zawsze warto zadać sobie pytanie: gdybym wszedł na taką stronę jako klient, czy bym na niej pozostał i znalazł ineteresujące mnie treści?

3. Strona nie podoba się Twoim klientom

Tworząc stronę internetową od podstaw, zawsze pytamy się klienta o przykłady innych stron www, które Mu odpowiadają. Niektórzy dziwią się tym zapytaniom, bo oczekują, że my znajdziemy takie rozwiązanie, które się od razu wszystkim spodoba. Tymczasem po wielu stworzonych stronach, możemy jednoznacznie stwierdzić, że gusta są różne i to co spodoba się jednemu – drugiemu już nie musi. Jeżeli jednak Twoi klienci delikatnie dają Ci do zrozumienia, że strona nie jest responsywna, że jej design nieco odpycha – zastanów się, czy modernizacja strony internetowej nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Byćmoże ta drobna inwestycja pozwoli klientom na dłużej zostawać na stronie i zachęcić do zakupów?

4. Strona jest nieadekwatna do oferty firmy

Na początku prowadzenia działalności każdy ma swoją klarowną wizję oferty, jak będzie docierał do odbiorców i jak będzie czerpał z tego profity. W rzeczywistości okazuje się, że część początkowych pomysłów jest świetnia i generuje przychody, a część trzeba wyrzucić do kosza. Pojawiają się jednak nowe pomysły, firma się rozwija, ale nie ma czasu na dostosowanie strony interntowej do zmieniającej się oferty. Co więcej na stronie mogą być wyeksponowane produkty, które sprzedają się słabo i w ten sposób nie generuje ona nowych przychodów. W takiej sytuacji modernizacja strony internetowej może okazać się szansą na zwiększenie wpływów do firmy

5. Nie możesz aktualizować strony

Zdarza się, że nasi potencjalni klienci faktycznie chcą aktualizować stronę, ale mają z tym problem, bo nie mają dostępu do systemu CMS lub po prostu coś w nim nie działa. Bardzo często nie działa dlatego, że strona była pozostawiona sama sobie przez kilka lat, wtyczki nie były aktualizowane, strona funkcjonuje z przestarzałą wersją PHP, albo zainstalowany był motyw, który do dalszego działania potrzebuje wiele płatnych dodatków. Jeżeli potocznie rzecz umując strona się „wysypała” – pierwsze kroki należy skierować do osoby która tworzyła stronę i do firmy hostingowej, gdzie utrzymujemy stronę – może rozwiązanie jest proste. Jeżeli jednak to nie pomoże, zapewne niezbędna będzie modernizacja strony internetowej i wtedy jesteśmy my! Jeżeli jednak potrzebujesz tylko dodatkowej wiedzy, jak edytować stronę w WordPressie, to mamy dobrą wiadomość: już wkrótce opublikujemy w pełni darmowy kurs.

Na biurku stoi stary komputer i stary telefon
Lupa symbolizująca klienta bezowocnie szukającego informacji na stronie, co sugeruje, że potrzebna jest modernizacja strony internetowej

6. Klienci nie potrafią odnaleźć informacji na stronie

W akapicie dotyczącym wolnego ładowania strony umieściliśmy link do narzędzia Google, które od pewnego czasu nie tylko testuje szybkość działania strony, ale także podaje wskazówki dotyczące ułatwienia dostępu i SEO. Warto się temu przyjrzeć i warto spojrzeć, jak na tym polu radzi sobie konkurencja. 

W ostatnich latach zwrot UX (user experience) znacznie nabrał na znaczeniu. Powodzenie Twojej strony internetowej w dużej mierze zależy od tego, czy klienci będą chcieli na niej zostać. Jeżeli wejdą na stronę, ale zaraz z niej wyjdą, bo nie znaleźli tego, co potrzebują – nie zarobisz. Na dobrej stronie przede wszystkim powinna być łatwa nawigacja, treść powinna być czytelna i wyraźna, by każdy w łatwy sposób odnajdywał pożądane treści.

Jak zmodernizować stronę internetową?

W zależności od tego, jaka jest przyczyna konieczności zmiany, takie mogą być zastosowane rozwiązania. Jeżeli strona przestała się wyświetlać, przyczyna może być prozaiczna, jak błędne przekierowanie domeny na serwer, brak wykupionego certyfikatu SSL, nieprzedłużenie domeny lub serwera. Jednak jeżeli problem jest bardziej złożony zwykle wymaga to po prostu zbudowania nowej strony. Dlaczego tak się dzieje? Bo okazuje się to dla klienta usługą lepszą (ma zepwenione wszystkie obecne standardy z zakresu budowy stron www, a nie tylko naprawiony fragment strony) i przede wszystkim tańszą. Więcej czasu zajmuje nam „wejście w buty” poprzedniego webdesignera i znalezienie błędów niż zbudowanie wszystkiego od nowa. Oczywiście zmodernizowana strona będzie się wyświetlała pod tym samym adresem, co obecna strona.

ile kosztuje modernizacja strony internetowej?

Jeżeli mamy do czynienia z budowaniem strony od samego początku to sprawa jest dosyć jasna, bo obowiązuje standardowy nasz cennik dostępny w zakładce: Strony Internetowe Cennik. W takiej sytuacji budujemy stronę w oparciu o dostępne treści plus rozwijamy ją o nowe materiały zgodnie z życzeniem klienta. Podobnie, jeśli klient chce wprowadzić nowe usprawnienia do strony, która działa poprawnie – widełki cenowe także podane są w cenniku. Tutaj jednak warto się już z nami bezpośrednio skontaktować. Bezpośredni kontakt będzie także potrzebny, gdy chcemy w ogóle zdiagnozować problem strony internetowej, bo nie jesteśmy pewni czy chcemy zmieniać cały serwis, czy może tylko lekko go zmodyfikować.