Pozycjonowanie lokalne (lokalne SEO)

strzalka zolta

Oni już się
rozwinęli

avem1
sosnovamed
kreatywnionline
gobud

…i wiele innych firm

Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto?

Ta statystyka krąży po sieci jak bumenrang: „46% wyszukiwań w Google to wyszukiwania o charakterze lokalnym”. Inna statystyka? „78% lokalnych wyszukiwań mobilnych kończy się zakupem offline.” Nie wiem, na ile te globalne statystyki pokrywają się z polską rzeczywistością. Wiem natomiast, że lokalne pozycjonowanie robi fantastyczną robotę dla biznesów.

Lokalne SEO, to zbiór działań, które mają spowodować, że Klienci w łatwy sposób odnajdą Twoją usługę w sieci. I faktycznie nie musisz świadczyć usługi online – ważne, że Twoi potencjalni Klienci są online.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne będzie przydatne? Dla fryzjerów, psychologów, prawników, mechaników, sklepów stacjonarnych, restauracji i wielu innych profesji, które sprzedają swoje produkty lub usłgi lokalnym odbiorcom.

lokalne seo
kola zebate funkcjonalne stron internetowe

Lokalne SEO - jak to działa?

Wyobraź sobie Piotra mieszkającego w Szczecinie, który odziedziczył spadek i poszukuje prawnika, który pomoże mu w załatwieniu formalności. Jeżeli wśród jego znajomych nikt nie potrafi polecić sprawdzonego prawnika, to zapewne skieruje swoje kroki do wyszukiwarki Google. Wpisze w wyszukiwarkę hasło: „prawnik szczecin” lub „prawnik spadek szczecin”. Skoro Piotr jest ze Szczecina i osoba, która pozostawiła spadek także była ze Szczecina – odnalezienie prawnika z Krakowa raczej nie miałoby większego sensu.

Piotr po wpisaniu wyżej wymienionych fraz otrzymuje następujące wyniki:

Odwiedzi kilka stron, skontaktuje się z wybranymi osobami i w ten sposób odnajdzie prawnika, któremu zleci poprowadzenie swojej sprawy.

Piotr przejdzie przez podobne kroki, jak bedzie szukał fryzjera, mechanika i wiele innych usług, które znajdują się blisko niego. Podobnie, jak Piotr – zapewne robisz Ty – a już z pewnością robię tak ja i miliony innych konsumentów.

W kontekście lokalnego pozycjonowania będziemy mówić o działaniach wspierającyh wyniki w postaci wizytówek Google oraz wyniki organiczne. 

Pozycjonowanie wizytówki Google

Wizytówka Google to bardzo zyskujący na popularności trend. Stały się one częścią Map Google i teraz są jednym z kluczowych elementów startegii marketingowej na rynku lokalnym. Przede wszystkim dla wielu lokalnych wyszukiwań – te wizytówki pojawiają się w wynikach organicznych, a żeby byc bardziej precyzyjnym – nad wynikami organiczymi – i to jest ogromny plus tego rozwiązania.

Skoro to działa i zdobywa się tą strategią nowych Klientów, to oczywiście jest wielu przedsiębiorców, którzy chcieliby wykorzystać potencjał biznesowy. To z kolei generuje konkurencję i aby umieścić swoją wizytówkę na pierwszych miejscach, należy się troszkę napracować. Samo założenie wizytówki nie wystarczy (chyba, że mowa o bardzo niszowej branży) – trzeba ją zoptymalizować poprzez szereg działań.

Jednym z kluczowych aspektów, które bierze Google pod uwagę przy wyświetlaniu wyników jest miejsce, w którym znajduje się osoba wpisująca hasło do wyszukiwarki. Google w pierwszej kolejności będzie wyświetlał wizytówki firm, które mają siedziby w bliskiej odległości od osoby wyszukującej. Zatem potrzebujesz bardzo mocnej wizytówki, by wyświetlać się na pierwszych miejscach w różnych dzielnicach Twojego miasta. 

wizytowka
pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie strony lub zamiennie używane pojęcie SEO – to bardzo popularne rozwiązanie, które ma na celu wyświetlić stronę, jak najwyżej w ynikach wyszukiwania. Część osób, która używa wyszukiwarki by znaleźć usługi lub produkty, pomija reklamy Google Ads i kieruje się prosto do organicznych wyników wyszukiwania. Jest to myślenie: „nie będę kupował z reklam”. Tymczasem pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie może być spowodowane tylko działaniami SEO (ponownie – nie mówię o bardzo niszowych branżach). 

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona znajdowała się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań Google – potrzebujesz optymalizacji strony oraz backlinków. Wymaga to albo zdobywania wiedzy i samodzielnej pracy albo zlecenia tego zadania specjaliście. Jeżeli szukasz osoby, która przeprowadzi pozycjonowanie Twojej strony internetowej – skontaktuj się ze mną.

Pozycjonowanie lokalne bez wizytówki Google

Teoretycznie można oddzielnie pozycjonować wizytówkę Google i swoją stronę www, ale trzeba przy tym pamiętać, że jakość strony internetowej jest jednym z czynników wpływających na pozycję wizytówki. Jest chyba tylko jedna możliwość, by wizytówka Google znajdowała się wysoko, a jednocześnie strona internetowa byłaby źle zoptymalizowana. Jest to sytuacja, gdy ktoś ma bardzo silną markę osobistą w innych miejscach internetu. Przykładem może być lekarz, który ma dużo pozytywnych opinii na innych portalach, często jest wspominany w artykułach specjalistycznych. Jeżeli natomiast ktoś nie posiada silnej marki osobistej powinien mieć dobrą stronę internetową. Dla swoich Klientów zawsze pozycjonuję zarówno wizytówkę, jak i stronę www, bo celem jest odpowiednio wysoka pozycja we wszystkich lokalnych wynikach wyszukiwania, a nie tylko w jednym miejscu.

pozycjonowanie bez wizytowki
chmurki rozmowa

Potrzebujesz pozycjonowania lokalnego?