Pozycjonowanie lokalne (lokalne SEO)

rysunkowy symbol strzałki

Oni już się
rozwinęli

logo firmy grupa avem
logo firmy sosnova medica
logo firmy kreatywni online
logo firmy gobud nieruchomości

…i wiele innych firm

Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto?

Ta statystyka krąży po sieci jak bumenrang: „46% wyszukiwań w Google to wyszukiwania o charakterze lokalnym”. Inna statystyka? „78% lokalnych wyszukiwań mobilnych kończy się zakupem offline.” Nie wiem, na ile te globalne statystyki pokrywają się z polską rzeczywistością. Wiem natomiast, że lokalne pozycjonowanie robi fantastyczną robotę dla biznesów.

Lokalne SEO, to zbiór działań, które mają spowodować, że Klienci w łatwy sposób odnajdą Twoją usługę w sieci. I faktycznie nie musisz świadczyć usługi online – ważne, że Twoi potencjalni Klienci są online.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne będzie przydatne? Dla fryzjerów, psychologów, prawników, mechaników, sklepów stacjonarnych, restauracji i wielu innych profesji, które sprzedają swoje produkty lub usłgi lokalnym odbiorcom.

zdjęcie męzczyzny i kobiety w fartuchach przy komputerze
rysunkowy symbol kół zębatych

Lokalne SEO - jak to działa?

Wyobraź sobie Piotra mieszkającego w Szczecinie, który odziedziczył spadek i poszukuje prawnika, który pomoże mu w załatwieniu formalności. Jeżeli wśród jego znajomych nikt nie potrafi polecić sprawdzonego prawnika, to zapewne skieruje swoje kroki do wyszukiwarki Google. Wpisze w wyszukiwarkę hasło: „prawnik szczecin” lub „prawnik spadek szczecin”. Skoro Piotr jest ze Szczecina i osoba, która pozostawiła spadek także była ze Szczecina – odnalezienie prawnika z Krakowa raczej nie miałoby większego sensu.

Piotr po wpisaniu wyżej wymienionych fraz otrzymuje następujące wyniki:

Odwiedzi kilka stron, skontaktuje się z wybranymi osobami i w ten sposób odnajdzie prawnika, któremu zleci poprowadzenie swojej sprawy.

Piotr przejdzie przez podobne kroki, jak bedzie szukał fryzjera, mechanika i wiele innych usług, które znajdują się blisko niego. Podobnie, jak Piotr – zapewne robisz Ty – a już z pewnością robię tak ja i miliony innych konsumentów.

W kontekście lokalnego pozycjonowania będziemy mówić o działaniach wspierającyh wyniki w postaci wizytówek Google oraz wyniki organiczne. 

Pozycjonowanie wizytówki Google

Wizytówka Google to bardzo zyskujący na popularności trend. Stały się one częścią Map Google i teraz są jednym z kluczowych elementów startegii marketingowej na rynku lokalnym. Przede wszystkim dla wielu lokalnych wyszukiwań – te wizytówki pojawiają się w wynikach organicznych, a żeby byc bardziej precyzyjnym – nad wynikami organiczymi – i to jest ogromny plus tego rozwiązania.

Skoro to działa i zdobywa się tą strategią nowych Klientów, to oczywiście jest wielu przedsiębiorców, którzy chcieliby wykorzystać potencjał biznesowy. To z kolei generuje konkurencję i aby umieścić swoją wizytówkę na pierwszych miejscach, należy się troszkę napracować. Samo założenie wizytówki nie wystarczy (chyba, że mowa o bardzo niszowej branży) – trzeba ją zoptymalizować poprzez szereg działań.

Jednym z kluczowych aspektów, które bierze Google pod uwagę przy wyświetlaniu wyników jest miejsce, w którym znajduje się osoba wpisująca hasło do wyszukiwarki. Google w pierwszej kolejności będzie wyświetlał wizytówki firm, które mają siedziby w bliskiej odległości od osoby wyszukującej. Zatem potrzebujesz bardzo mocnej wizytówki, by wyświetlać się na pierwszych miejscach w różnych dzielnicach Twojego miasta. 

rysunkowy symbol dowodu osobistego
rysunkowy symbol laptopa

Pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie strony lub zamiennie używane pojęcie SEO – to bardzo popularne rozwiązanie, które ma na celu wyświetlić stronę, jak najwyżej w ynikach wyszukiwania. Część osób, która używa wyszukiwarki by znaleźć usługi lub produkty, pomija reklamy Google Ads i kieruje się prosto do organicznych wyników wyszukiwania. Jest to myślenie: „nie będę kupował z reklam”. Tymczasem pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie może być spowodowane tylko działaniami SEO (ponownie – nie mówię o bardzo niszowych branżach). 

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona znajdowała się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań Google – potrzebujesz optymalizacji strony oraz backlinków. Wymaga to albo zdobywania wiedzy i samodzielnej pracy albo zlecenia tego zadania specjaliście. Jeżeli szukasz osoby, która przeprowadzi pozycjonowanie Twojej strony internetowej – skontaktuj się ze mną.

Pozycjonowanie lokalne bez wizytówki Google

Teoretycznie można oddzielnie pozycjonować wizytówkę Google i swoją stronę www, ale trzeba przy tym pamiętać, że jakość strony internetowej jest jednym z czynników wpływających na pozycję wizytówki. Jest chyba tylko jedna możliwość, by wizytówka Google znajdowała się wysoko, a jednocześnie strona internetowa byłaby źle zoptymalizowana. Jest to sytuacja, gdy ktoś ma bardzo silną markę osobistą w innych miejscach internetu. Przykładem może być lekarz, który ma dużo pozytywnych opinii na innych portalach, często jest wspominany w artykułach specjalistycznych. Jeżeli natomiast ktoś nie posiada silnej marki osobistej powinien mieć dobrą stronę internetową. Dla swoich Klientów zawsze pozycjonuję zarówno wizytówkę, jak i stronę www, bo celem jest odpowiednio wysoka pozycja we wszystkich lokalnych wynikach wyszukiwania, a nie tylko w jednym miejscu.

rysunkowy symbol dwóch strzałek w przeciwnych kierunkach
rysunkowe chmurki jako symbol rozmowy

Potrzebujesz pozycjonowania lokalnego?