Co jest potrzebne do stworzenia strony internetowej?
Jako twórca stron internetowych przygotowałem checklistę, która pomoże Ci sprawdzić,
Spójrzmy na to z punktu widzenia odbiorcy usług (klienta) – będzie to łatwiej wytłumaczyć. Wyobraźmy sobie, że zepsuło nam się auto i mieszkamy w Szczecinie. Nie mamy swojego mechanika, więc pewnie wpisujemy w wyszukiwarkę „mechanik Szczecin”, a naszym oczom ukazuje się taki widok:
W czerwonej ramce są umieszczone najpopularniejsze wizytówki Google, a po kliknięciu „więcej firm” ukażą się kolejne. Chyba każdy przedsiębiorca uzna, że kusząca jest myśl pojawienia się na początku tej listy. Nawet, jeżeli będziesz na miejscu piątym, czy dziesiątym – dalej możesz uzyskiwać klientów – bez zbędnych opłat.
Pierwsze miejsce już wskazałem na powyższej grafice – czyli w sieci wyszukiwania na górze listy (tutaj będą jednak wyjątki, o których za chwilę). Przede wszystkim Google przeniosło obsługiwanie samej wizytówki z zakładki Moja Firma do Map Google i to jest ich główne przeznaczenie. Zatem będą się wyświetlały w Mapach Google. Na smartfonach – wyniki wyszukiwania wyglądają jeszcze lepiej – zajmują całą szerokość ekranu, więc użytkownik nie jest w stanie właściwie tego ominąć.
Niestety nie dla każdej branży ten segment marketingu jest atrakcyjny. Dla większości branż na samej górze wyświetlają się jednak reklamy Google Ads (takie reklamy też mogą być właśnie w Mapach Google). W takiej stytuacji wizytówka Google jest nieco mniej atrakcyjna, ale jednak to wciąż eksponowanyme miejsce.
Dodatkowo trzeba pamiętać, że celem wizytówki jest promowanie lokalnych firm/instytucji, więc wyniki wyszukiwania będą dopasowane do lokalnego rynku. Może być nawet tak, że dla naszego przykładowego wyszukiwania „mechanik Szczecin” – klient otrzyma inne wyniki w Mapach w zależności od dzielnicy, w której się aktualnie znajduje. Google stawia za cel przedstawianie, jak najbardziej trafnych wyników wyszukiwania, a zatem jeżeli ktoś potrzebuje mechanika, to istnieje spora szansa, że woli znaleźć mechanika blisko swojego aktualnego miejsca pobytu.
Są w końcu takie frazy, gdzie w ogóle nie będzie wyników z Map – chodzi głównie o frazy niepowiązane z lokalizacją. Przykładem mogłaby tu być fraza: „modernizacja stron internetowych”. Pomyśl zatem, jakie frazy może wpisać Twój potencjalny klient – wpisz je i sprawdź czy konkurencja się wyświetla w Mapach. Jeżeli tak, to stwórz swoją wizytówkę, to Cię nic nie kosztuje!
Zawsze proponuję moim klientom założenie nowego konta na Gmailu, które będzie służyło do obsługi technicznych aspektów marketingu i funkcjonowania strony. Jeżeli nie masz jeszcze strony, to w przyszłości możesz używać logowania się do Gmaila, by uzyskac dostęp do:
Jeżeli wszystkie te rzeczy będziesz robić samodzielnie, to nie ma problemu. Jeżeli natomiast planujesz część z tych zadań zlecać, to podwykonawcy będziesz przekazywać dane do logowania, więc ważne aby nie było to powiązane z prywatnym adresem e-mail. Należy pamiętać, że powyższe usługi mają w panelu możliwość udostępniania zarządzaniem innej osobie (wtedy nie trzeba podawać danych logowania) – jednak z doświadczenia wiem, że większość osób po prostu przekazuje dostępy do swojego konta.
Wybierz rodzaj działalności zgodny z tym, co Twoja konkurencja z pierwszych miejsc.
Jeżeli nie masz czasu lub nie masz obecnie dostępnych wszystkich informacji – nie martw się. W każdej chwili będzie można edytować profil. Niemniej jednak pamiętaj, aby uzupełnić wszystkie możliwe informacje. W ten sposób Twoja wizytówka Google będzie prezentować odpowiednią jakość i zwiększy to szanse na lepsze pozycjonowanie. Po przejściu wszystkich kroków konfiguracji wyświetli się strona wyszukiwarki Google z miejscem dotyczącym edytowania wizytówki. Od tego momentu tutaj będzie można ją edytować.
Moja przykładowo stworzona wizytówka przedstawia informację „niewidoczna publicznie” – koniecznie przejdź proces weryfikacji. W ramach weryfikacji Google może Cię poprosić o podanie kodu, który wyśle smsem albo o wpisanie kodu, który wyśle listem tradycyjną pocztą. Tylko po zweryfikowaniu wizytówka Google będzie widoczna.
Widok z powyższej grafiki jest dostępny tylko dla Ciebie, gdy jesteś zalogowany na właściwym profilu Gmail. Jeżeli wracasz do uzupełniania po jakimś czasie – najpierw zaloguj się na stronę z początku artykułu – w ten sposób będziesz mieć dostęp do edycji danych. Jeszcze raz sprawdź, czy masz pouzupełniane dane w zakładkach:
Oczywiście wypełniaj te pola, które Cię dotyczą i rób to starannie. Taką konfigurację robisz raz, więc zrób to porządnie, jeżeli chcesz, aby Twoja wizytówka wyświetlała się wsoko. W większości pól Google będzie Ci sugerować podpowiedzi, więc to pomocne rozwiązanie.
Teraz to, na czym Ci najbardziej zależy, czyli pozycjonowanie wizytówki Google w 6 krokach. Przecież, chcesz, aby Twoja wizytówka pojawiała się wysoko prawda?
Potrzebujesz wypromować swój lokalny biznes?
Wykonując wszystkie powyższe zadania – będziesz mieć wizytówkę Google, która będzie wysoko w rankingach. Pamiętaj, że Google ustalił 3 czynniki, od których zależy jakie wizytówki zobaczy klient po wpisaniu swojego hasła do wyszukiwarki. Są to:
Zatem użytkownik wpisując w wyszukiwarkę hasło „mechanik samochodowy Szczecin” zobaczy Twoją wizytówkę, jeżeli masz ją określoną jako mechanik samochodowy/warsztat samochodowy (relevane), masz siedzibę w Szczecinie – najlepiej w dzielnicy wyszukującego (distance), jesteś dobrze dostrzegany w internecie (prominence). Pokaż Google, że jesteś dobry w tym co robisz!
Jeżeli chcesz wybić się na pierwsze miejsca wyszukiwań na rynku lokalnym – skontaktuj się ze mną. Przygotowuję kompletne pozycjonowanie lokalne dla moich Klientów.
Co jest potrzebne do stworzenia strony internetowej?
Jako twórca stron internetowych przygotowałem checklistę, która pomoże Ci sprawdzić,
Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie [TEST 2024]
Czy korelacja szybkość ładowania strony a pozycjonowanie w ogóle występuje?
Aktualizacja WordPress: Kompleksowy Przewodnik 2024
WordPress, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia stron internetowych,
KRZYSZTOF KWAŚNIOWSKI
Prowadzę firmę w Polsce od 10 lat, a od 5 lat specjalizuję się w tworzeniu stron internetowych oraz kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads. Umiejętności zdobyłem przez uczestnictwo w wielu kursach branżowych oraz przez tysiące godzin spędzonych nad projektami moich Klientów. Dzielę się zdobytą wiedzą intensywnie rozbudowując dział poradników na tej stronie oraz tworząc kolejne materiały szkoleniowe w formie wideoporadników na youTube. Do tej pory współpracowałem z ponad setką firm z całej Polski, dla których tworzyłem rozwiązania marketingowe.
Potrzebujesz strony albo reklamy? Skorzystaj z usług Enjoy Ads Studio.
5,0 na podstawie 25 opinii
Ostatnia aktualizacja: sierpień 2024
Współpracuję z firmami z całej Polski