Reklama stron internetowych

Wiesz już, że internet jest pełen stron. Wiesz też, że w Twojej branży istnieje wiele stron. Jeśli czytasz ten artykuł, wiesz także, że samą stroną nie zrobisz biznesu. Niezbędna jest odpowiednia promocja. Reklama stron internetowych to kluczowy element strategii marketingowej, który ma wyróżnić Twoje usługi w zalewie konkurencji.
kobieta fotograf jako przykłąd, że reklama stron internetowych wymaga dobrych zdjęć

Spis treści

żółty kwadrat

Reklama strony internetowej to konieczność

Jeszcze kilka lat temu przedsiębiorcy starali się o ładną stronę z elementami migającymi, sliderami, czy animacjami tekstu. Niektórzy uważali to za kluczowe dla sukcesu strony, ale zdecydowanie dotyczyło to głównie branż kreatywnych. Jeśli działasz w takiej branży, możesz postawić na bardziej oryginalny projekt strony, ale zawsze pamiętaj o użyteczności.

Wygląd strony internetowej

Dopasuj go do branży i celów marketingowych. Ładna strona zawsze będzie lepsza od brzydkiej, ale to nie estetyka decyduje o sukcesie biznesowym. Ważne jest, aby strona spełniała cele marketingowe, np. poprzez odpowiednie przyciski „call to action”, czy czytelną nawigację. Przejdź do zakładki Projektowanie stron www, by dowiedzieć się na co jeszcze warto zwrócić uwagę.

żółty kwadrat

Reklama strony internetowej w popularnych miejscach

Zrealizujesz ją na wiele sposobów. Istnieje kilka podstawowych form reklamy internetowej, takich jak SEO (pozycjonowanie), SEM (reklamy Google Ads) czy kampanie w mediach społecznościowych. Warto jednak pamiętać, że każda z tych form wymaga nakładów finansowych i czasu. Po krótce opiszę każdą z tych form.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Jest to skuteczny sposób promocji przy założeniu, że:

  • klienci szukają naszych usług w internecie (niektóre branże są bardzo „offline”, np. sklepy osiedlowe),
  • posiadasz odpowiedni budżet,
  • posiadasz wiedzę, jak pozycjonować stronę internetową z użyciem legalnych technik.

 

Dzięki optymalizacji strony, dodawaniu wartościowych treści i zdobywaniu linków zewnętrznych możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania.

Reklama Google Ads

Reklama, która również może przynieść pożądane efekty. Pamiętaj jednak, że reklamy te kosztują. Skuteczność SEO może być ograniczana przez rosnącą popularność reklam płatnych. Reklama z wykorzystaniem Google Ads pozwoli Ci znaleźć się na pierwszych miejscah – przed wynikami organicznymi.

Reklama w Meta

Jest to reklama na Facebooku i Instagramie. Sprawdzi się jako skuteczne narzędzie promocji, gdy możemy wykorzystac atrakcyjne wizualnie grafiki i filmy. Może Ci w tym pomóc Canva. Samo udostępnianie treści w mediach społecznościowych to za mało. Konieczne będzie wykorzystanie płatnych reklam, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.

rysunkowe chmurki jako symbol rozmowy

Potrzebujesz reklamy internetowej lub strony www?

żółty kwadrat

Reklama stron internetowych - w poszukiwaniu mniejszej konkurencji

Wszystkie miejsca, które wskazałem powyżej – charakteryztują się dużą konkurencyjnością. Aby się przebić trzeba: zapłacić, stworzyć dobrej jakości reklamę i znać techniczne aspekty marketingu w danej sieci. Warto zatem wykorzystać mniej wymagające formy promocji.

Wizytówka Google

Możesz skorzystać z wizytówki Google, co jest szczególnie korzystne dla usług działających lokalnie. Jeżeli Twój biznes ma charakter lokalny, to stworzenie takiej wizytówki powinno być jednym z pierwszych marketingowych działań. O tym, komu ta wizytówka się wyświetli i jak sprawić, by wyświetlała się, jak największej liczbie osób – przeczytasz w artykule Wizytówka Google.

Artykuł sponsorowany

Zamieszczenie artykułu sponsorowanego w mediach to kolejny przykład, w jaki sposób może być realizowana reklama stron internetowych dla lokalnych biznesów. Choć jest to forma dosyć kosztowna, pozwala zbudować zaufanie najbliższego otoczenia i dotrzeć do potencjalnych klientów.

żółty kwadrat

Reklama stron internetowych - co wybrać?

Nie ma jednej najlepszej formy reklamy. Wybór zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj usługi, rynek odbiorców, budżet czy umiejętności. Ważne jest jednak, aby dokładnie przeanalizować swoje możliwości i cele, zanim zdecydujesz się na konkretną strategię reklamową.

Przeczytaj więcej...